درمان لک و پیس

درمان لک و پیس با قهوه گانودرما

پیسی، بَرَص، لک و پیس یا ویتیلیگو (Vitiligo)  یک اختلال تولید رنگدانه است که در آن ملانوسیت‌ها (سلولهایی که رنگدانه تولید می‌کنند) در قسمت‌هایی از پوست ، غشاهای مخاطی و شبکیه تخریب شده‌اند . در نتیجه لکه‌های سفیدپوست درنواحی مختلف بدن ظاهر می‌شوند.

علامت های بیماری پیسی :

علامت بارز پیسی به وجود آمدن لکه های کوچک و گاهی بزرگ سفید روی پوست است . و پزشک در معاینه بالینی  متوجه وجود این بیماری در فرد می شود. حتی خود شخص نیز با دیدن این لک ها می تواند متوجه وجود بیماری ویتیلیگو  شود. بیماری لک و پیس اغلب با از دست دادن سریع رنگدانه در یک ناحیه  آغاز می‌شود . و معمولا به مدت طولانی بدون تغییر باقی می‌ماند. در مراحل بعد از دست دادن رنگدانه ممکن است مجدد آغاز شود و دوباره متوقف شود. چرخه از دست رفتن رنگدانه و ثبات ممکن است به طور نامحدود ادامه داشته باشد.

شایع ترین مناطق درگیری پوستی عبارتند از: صورت، لب ها، دست ها، بازوها، پاها و نواحی تناسلی.همچنین مویی که در نواحی مبتلا به ویتیلیگو رشد می کند معمولاً سفید می شود .

علت های ابتلا به بیماری پیسی یا برص :

علّت بیماری پیسی شناخته نشده‌است، اما پزشکان چندین نظریه متفاوت مطرح کرده‌اند. یک تئوری این است که افراد پادتنهایی ( آنتی‌بادی‌هایی) تولید می‌کنند که ملانوسیت‌های بدن خودشان را تخریب می‌کند. تئوری دیگر این است که ملانوسیتها خود به خود تخریب می‌شوند. در نهایت بعضی افراد گزارش کرده‌اند که یک رخداد منفرد از قبیل آفتاب سوختگی یا فشار روحی باعث بروز پیسی شده‌است ولی مورد اخیر از نظر علمی ثابت نشده‌است.

حدود ۳ تا ۴ درصد جمعیت دنیا یا (۵۰ – ۴۰ میلیون نفر) ، به بیماری پیسی مبتلا هستند. ۹۵٪ افراد قبل از ۴۰ سالگی علائم را نشان داده‌اند. بیماری تمام نژادها و هر دو جنس را یکسان تحت تأثیر قرار می‌دهد. به ‌نظر می‌رسد پیسی در افراد مبتلا به بیماری‌های خود ایمنی شایعتر است   .

پیسی، بَرَص، لک و پیس یا ویتیلیگو

آیا پیسی درمان دارد:

پیسی (ویتیلیگو – برص ـ لک و پیس) نه مسری است و نه کشنده ، بنابراین بیماری ای نیست که سلامت جسمی فرد مبتلا را به خطر بیاندازد . اما به لحاظ اجتماعی و مراودات روزانه و همچنین مشکلاتی که از نظر زیبایی برای  افراد ایجاد می کند ، بهتر است درمان شود. قبل از اینکه به نقش قهوه های گانودرما در درمان این بیماری اشاره کنیم . لازم است توجه داشت که برای بهبودی کامل بیماری های خود ایمنی باید فشار های عصبی و استرس را کنترل کرد . چرا که تنشهای عصبی ، استرس و اضطراب میتوانند بیماری را تشدید کرده و دوره های درمانی را بی اثر کنند.

اقدامات درمانی موثر برای بیماری پیسی چیست ؟

1- روان درمانی و بهبود بخشیدن به وضعیت روحی بیمار

۲- درمان موضعی که یا از طریق استعمال دارو تحت نظر پزشک معالج یا میکاپ و پوشاندن ضایعات با پوشاننده های آرایشی یا لوسیون های برنزه کننده بدون نیاز به آفتاب

۳- فتوتراپی یا لیزر تراپی  تحت نظر پزشک معالج

4- درمان خوراکی : 5 یا 8 متوکسی پسورالن خوراکی در ترکیب با مواجهه تدریجی کنترل شده با آفتاب.

5- درمان های جراحی : البته این روش اولین یا دومین راه درمان نیست .

6- روشهای طب سنتی (مکمل): مبتنی بر تشخیص و موافقت پزشک معالج شما و تکمیل اقدامات درمانی از طریق بهره‌گیری از خواص گیاهان دارویی و شفابخش و روشهای سنتی و علمی گیاه درمانی.

طب سنتی یا مدرن
طب سنتی و مدرن

درمان پیسی با قهوه های گانودرما

گانودرما حاوي حدود ۴۲۲ ترکيبات فعال زيستي مختلف است. که هر یک  خواص منحصر به فرد و ارزشمندی  دارد و میتواند  در کنترل و درمان پیسی بسیار موثر باشد .
قهوه های گانودرما با خاصیت آداپتوژن سازی ، موجب تعادل در بدن میشود . در نتیجه حملات ناشی از سیستم ایمنی بدن که در بیماری پیسی با حمله به سلولهای تولید رنگدانه در پوست رخ میدهد تا حد بسیار زیادی کنترل می شود . و به مرور زمان کاهش پیدا می کند و همچنین با تنظیم ترشح سایتو کاین ها که واکنشهای التهابی را در بدن کنترل میکنند، باعث کاهش التهاب سیستماتیک بدن و کنترل بیشتر سیستم ایمنی می شود.

همچنین گانودرما به دلیل دارا بودن مقادیر بسیار زیاد آنتی اکسیدان باعث بازسازی و ترمیم سلولها، بافتها و اعضای بدن می شود . در نتیجه بافتهای پوستی آسیب دیده در اثر بیماری پیسی با ادامه ی مصرف گانودرما بازسازی و ترمیم شده و به مرور زمان باعث بهبود بافتهای پوستی میشود.
همچنین با کاهش استرس و افزایش نشاط موجب کاهش قابل توجه فشارهای عصبی میشود که این موضوع به مقدار بسیار زیادی مانع از ایجاد حملات بعدی در بیمار و پیشگیری محسوس بیماری پیسی می شود.

نحوه مصرف قهوه های گانودرما برای درمان پیسی :

قهوه های گانودرما در ایران ، توسط شرکت بیز عرضه شده و در 4 طعم مختلف در خدمت شما عزیزان قرار داده شده است.

این قهوه ها با دارا بودن پودر گانودرما ارگانیک ، تأثیر بسزایی در بهبود انواع بیماری ها از جمله بیماری های پوستی نظیر پیسی دارد.

در حالت کلی مصرف قهوه های گانودرما با معده خالی تأثیر بیشتری داشته و باعث جذب بیشتر و اثر پذیری بالاتر می گردد.

برای مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اینکه کدام یک از طعم های فوق مناسب شرایط شما می باشد ، با همکاران ما تماس بگیرید.

شماره تماس : 28425119 – 021 ( 10 خط )

  • بهروز صدرارحامی
  • آبان 13, 1398
  • 2269 بازدید

3 دیدگاه برای “درمان لک و پیس با قهوه گانودرما”

  1. سلام من از هرات افغانستان هستم خواستم راهنمایی کنید درمورد قهوه برای درمان لک وپیس ایانمایندگی تو هرات دارید این قهوه اینجا پیدامیشه. کسی تنیجه ای گرفته. و قیمتش چنده …پرحرفی نشه. منتظرجواب مچکرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!