قهوه گانودرما

قهوه گانودرما

با توجه به شهرت هزاران ساله قارچ گانودرما (قارچ ریشی) به عنوان یک گیاه دارویی ارزشمند ،  مدت هاست که این قارچ  به صورت پودر ، قرص ، دمنوش و یا به صورت ترکیبی با قهوه برای مصرف کنندگان تولید می شود. اخیراً نیز توجه زیادی به قهوه با گانودرما در بین متخصصان تغذیه و همینطور علاقه مندان به نوشیدنی قهوه دیده می شود و همین امر موجب شده تا ما به طور جداگانه به معرفی این قهوه دوست داشتنی بپردازیم.

خیلی ها نوشیدن قهوه ی گانودرما را به قهوه معمولی ترجیح می دهند. قهوه ی گانودرما می تواند یک جایگزین سالم تر برای قهوه باشد، زیرا به اندازه قهوه معمولی کافئین ندارد. اما این تنها یکی از مزایای نوشیدن قهوه گانودرما است. این محصول فوق العاده از مزایای تحسین برانگیز دیگری هم برای سلامتی برخوردار است. برای مثال قهوه عصاره گانودرما بدون هیچگونه مواد افزودنی دیگری می تواند سطح انرژی بدن شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. برخی دیگر از مزایای اصلی قهوه ی گانودرما عبارتند از :

– سلامت سیستم عصبی را بهبود می بخشد.

– در افزایش باروری نقش دارد.

– برای منظم شدن سیکل قاعدگی مفید است.

– به حفظ رطوبت پوست و درمان آکنه کمک می کند.

– روند پیری را به تاخیر می اندازد.

– دارای قدرت اساسی برای جلوگیری از سرطان است.

– برای عضلات مفید است.

– منبع خوب ویتامین K و آهن است.

– استرس و افسردگی را شکست می دهد.

دلایل استفاده از قهوه گانودرما

قرن هاست که چینی ها در طب سنتی خود از قهوه ی قارچ گانودرما استفاده می کنند. در واقع تاکنون این قارچ برای اهداف پزشکی گوناگونی مورد استفاده قرار گرفته است. در کشورهای غربی نیز از قارچ گانودرما استقبال زیادی شده است و به نظر می رسد پزشکان غربی هم تا حدودی با مزایای این قارچ برای سلامتی موافق هستند. علاوه بر این شما می توانید نظرات برخی افراد در خصوص تجربه نوشیدن قهوه گانودرما را در اینترنت جستجو کنید.

افزایش سطح ایمنی بدن ، کمک به کاهش وزن ، کاهش سطح کلسترول ، بهبود گردش خون ، کاهش استرس ، افزایش استقامت بدن ، جلوگیری از پیری زودرس و کاهش مشکلات التهابی تنها بخشی از نتایجی است که نوشیدن قهوه گانودرما برای شما به ارمغان می آورد. اما با این وجود در نوشیدن قهوه گانودرما نباید زیاده روی کنید و حتما قبل از تهیه و استفاده به موارد منع مصرف آن نیز توجه نمایید و یا با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

پیشگیری و درمان برخی از بیماری با مصرف قهوه گانودرما

چینی ها یکی از مهم ترین مزایای مصرف قهوه قارچ گانودرما را پیشگیری از سرطان می دانند. آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در قارچ گانودرما همان چیزی است که این فرض را فراهم می کند. آنتی اکسیدان ها آسیب سلولی را کاهش می دهند ، بنابراین می توانند سلول های سرطانی را که قبلاً تشکیل شده اند یا در حال به وجود آمدن هستند از بین ببرند. همچنین طب سنتی چین ادعا می کند قهوه ی گانودرما موجب تسکین عفونت های ادراری می شود.

علاوه بر این گفته شده است که نوشیدن این قهوه شگفت انگیز برای پیشگیری از بیماری پارکینسون نیز مفید است. این بیماری در جامعه مسن تأثیر زیادی می گذارد. همانطور که می دانید در بیماری پارکینسون بدن فرد مبتلا شروع به لرزش غیر قابل کنترل می کند و در راه رفتن وی مشکل ایجاد می شود که این یک رویداد ناگوار در سلامتی سالمندان است. اما گفته می شود عصاره قارچ گانودرما موجود در قهوه ی گانودرما باعث کاهش التهاب درون سلول ها شده و در نتیجه از این بیماری جلوگیری می کند.

برخی شواهد مبتنی بر تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن قهوه قارچ گانودرما می تواند با بیماری های مزمنی مانند دیابت نوع 2 و بیماری های کبدی نیز مبارزه کند.

قهوه گانودرما

دیگر فواید قهوه عصاره گانودرما و موارد استفاده آن

کاهش وزن:

اگرچه تأثیر مستقیم قهوه ریشی در کاهش وزن از نظر بالینی تأیید نشده است ، اما از آنجایی که قارچ گانودرما اثرات ضد چاقی دارد ، بنابراین قهوه ی آن نیز می تواند در کاهش وزن موثر باشد. بر اساس تحقیقات علمی ، عصاره میسلیوم موجود در گانودرما برای کاهش وزن مفید است.

کاهش خستگی: 

قهوه ی گانودرما به کاهش و بهبود علائم سندرم خستگی مزمن معروف است. همچنین برخی شواهد نشان می دهد که قارچ ریشی دارای اثرات ضد اضطراب است که ممکن است در بهبود خستگی آدرنال (مربوط به استرس) نقش داشته باشد.

بهبود حافظه:

قارچ گانودرما اغلب به عنوان “قارچ جاودانگی” شناخته می شود. با توجه به خواص ضد پیری این قارچ  و همینطور تاثیر آن بر کاهش سرعت روند تخریب سلول های عصبی مرتبط با سن ، مصرف این قارچ به صورت قهوه می تواند عملکرد حافظه شما را بهبود بخشد و از آلزایمر جلوگیری کند.

ضد دیابت:

گانودرما لوسیدوم به دلیل داشتن خاصیت ضد دیابتی نیز شناخته می شود. در نتیجه می توان این فرضیه را مطرح کرد که قهوه گانودرما ممکن است برای بیماران دیابتی مفید باشد.

کاهش افسردگی:

تحقیقات زیادی در خصوص مصرف قهوه و کافئین و  ارتباط آن با کاهش خطر افسردگی وجود دارد. علاوه بر این عصاره گانودرما لوسیدوم نیز دارای اثرات ضد اضطراب و ضد افسردگی است. به این ترتیب اثر ترکیبی گانودرما و دانه های قهوه به عنوان یک درمان کمکی برای کنترل و کاهش افسردگی موثر خواهد بود.

تقویت سیستم ایمنی:

گانودرما لوسیدوم تاثیر بسیاری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. این ویژگی یکی از مهم ترین دلایل مصرف محصولات گانودرما نظیر قهوه گانودرما است.

کاهش کلسترول و فشار خون :

محققان دریافته اند که گانودرما لوسیدوم ضد کلسترول و ضد فشار خون بالا است. با این حال ، برخی مطالعات نشان می دهد که مصرف بیش از حد قهوه با بیماری های قلبی عروقی مرتبط است. بنابراین اگر قهوه بیش از حد مصرف می کنید ، ممکن است تأثیر منفی بر سلامت قلب و عروق شما داشته باشد.

میزان مصرف قهوه عصاره گانودرما چقدر است ؟

به طور کلی نوشیدن روزانه یک تا دو فنجان قهوه ی عصاره گانودرما بی خطر است. اما افرادی که از داروهای ضد انعقاد استفاده می کنند باید از مصرف مکمل های حاوی قارچ گانودرما خودداری کنند. بعلاوه ، افراد مبتلا به فشار خون و یا دیابت نیز ممکن است با مصرف قهوه ی گانودرما عوارض جانبی ناخواسته ای مشاهده نمایند و این به خاطر توانایی قهوه در افزایش سطح هورمون آدرنالین در آنها است.

عوارض جانبی قهوه قارچ گانودرما ، ایمنی ، خطرات و هشدارها

عصاره گانودرما از سازمان غذا و دارو در ایالات متحده GRAS ایمن شناخته شده است. اما به طور کلی مادران باردار و همینطور افرادی که از داروهای ضد دیابت ، ضد فشار خون بالا و ضد انعقاد و ضد پلاکت استفاده می کنند باید در مصرف قهوه گانودرما احتیاط کنند و این قهوه را تنها با مشورت پزشک مربوطه استفاده کنند.

قهوه گانودرما ارگانیک و اصل را از کجا بخریم؟

قهوه ی گانودرما ارگانیک و اصل علاوه بر این که مزایای فوق را برای سلامتی شما به ارمغان می آورد ، از عطر و طعم خوبی نیز برخوردار است. برای بهره مند شدن از مزایای این قهوه ، حتما این محصول را از مراکز معتبر خریداری کنید. فروشگاه اُریگانوم ارائه دهنده انواع قهوه و نوشیدنی اصل گانودرما است. قهوه فوری موکا دکتر بیز ، قهوه فوری لاته دکتر بیز ، قهوه فوری سوپریم دکتر بیز و هات چاکلت برخی از معروف ترین محصولات دکتر بیز هستند که در فروشگاه اُریگانوم قابل سفارش می باشند. همین الان محصول مورد نظر خود را خریداری کنید تا از تخفیفات دوره ای ویژه ما نیز بهره مند گردید.

  • بهروز صدرارحامی
  • مهر 23, 1399
  • 976 بازدید

یک دیدگاه برای “قهوه گانودرما”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!