تیروئید و قارچ گانودرما

تیروئید و قارچ گانودرما

بیماری تیروئید چیست؟

تیروئید از بیماری های بسیار شایعی است که افراد بی شماری در سراسر جهان از کم کاری با پر کاری آن رنج می برند و سالانه داروهای زیادی را برای درمان این بیماری مورد استفاده قرار می دهند. غدد تیروئید مسئول ترشح هورمون های تیروکسین و تری یدو تیروزین در بدن هستند که به سوخت و ساز بدن کمک شایانی می کند. ترشح کمتر از اندازه معمول یا بیشتر از حد معمول آنزیم تیروکسین می تواند برای بدن انسان مشکلاتی را به وجود آورد که باید برای درمان آن به سرعت اقدام کرد.

کم کاری تیروئید چیست؟

کم کاری تیروئید (هیپوتیروئید) در اثر کم شدن تولید هورمون‌ تیروکسین ایجاد می شود که معمولا در اثر بیمارهای خود ایمنی به وجود می آید. بیماری هایی مانند هاشیموتو، دیابت نوع یک و پیسی می توانند مسبب ایجاد کم کاری در تیروئید شوند. از علائم کم کاری تیروئید می توان به اضافه وزن، خستگی، کندی حرکات، پوست خشک، یبوست و گرفتگی عضلانی اشاره کرد.

 

یکی از مهم ترین علت های بروز کم کاری در غده تیروئید، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن است. سیستم دفاعی بدن در حالت طبیعی به عوامل بیماری زا واکنش نشان می دهد و به سلول ها و بافت های بدن حمله نمی کند. اما گاهی به دلیل ایجاد اختلال و ضعف در این سیستم دفاعی، سلول های ایمنی شروع به حمله به سلول های بدن می کنند و به عنوان مهاجم آنها را از بین می برند.

برخی متخصصان این بیماری را ارثی می دانند، و برخی معتقدند در اثر مصرف بی رویه ی داروهای شیمیایی به وجود می آید. کمبود ید در بدن یکی از علت های شایع این بیماری در جهان است. برخی داروها نیز میتوانند موجب اختلال در عملکرد غده تیروئید شوند مانند لیتیوم.

دلایل ابتلا به کم کاری تیروئید

– تیروئیدیت هاشیموتو این یک اختلال خود ایمنی می باشد که بر اثر آن غده تیروئید ملتهب می شود.
– مقاومت در برابر هورمون تیروئید
– دیگر انواع تیروئیدیت همچون تیروئیدیت حاد و تیروئیدیت پس از زایمان

 

 

پرکاری تیروئید چیست؟

پرکاری تیروئید(هایپرتیروئید) برعکس کم کاری در اثر افزایش تولید هورمون تیروکسین در بدن ایجاد می شود و علت پیدایش آن مشابه کم کاری است. به عنوان مثال عوارض بیماری هایی مانند گریوز و آمیودارون، پرکاری و اختلال تیروئید است.  در این حالت هورمون t3 و t4 بالا رفته و سطح tsh کاهش می یابد. در این بیماری علاوه بر انجام آزمایشات خون معمول، پزشک سونوگرافی نیز تجویز می کند تا اندازه غدد و جامد یا مایع بودن آنها را تشخیص دهد. از علائم پرکاری تیروئید نیز شامل کاهش وزن شدید، عصبی بودن، تحریک پذیری، افزایش تعریق، مشکل در دید و بی خوابی است. این بیماری موجب حجیم شدن غدد در ناحیه ی گردن می شود و می تواند منجر به گواتر شود.

دلایل ابتلا به پرکاری تیروئید

– ابتلا به بیماری گریوز
– گواترهای چند طرفه که سمی هستند.
– برآمدگی غده تیروئید که هورمون تیروئید را تشکیل می دهد.(این اختلال به عنوان گره های داغ شناخته می شود.)
– مصرف بیش از حد ید

 

 

تیروئید و قارچ گانودرما

مهمترین علائم ابتلا به اختلالات تیروئید

اضافه وزن، خستگی، کند بودن حرکات بدن، پوست خشک، یبوست و گرفتگی عضلات از جمله علائم ابتدایی کم کاری تیروئید هستند و از علائم پرکاری تیروئید می توان به عصبی بودن، تحریک پذیری، افزایش تعریق، اختلال در دید و بی خوابی اشاره کرد. افراد مبتلا به کم کاری تیروئید در صبح زود احساس خستگی، بی انرژی بودن و کسلی خواهد داشت. با مصرف قارچ گانودرما می توانید سطح انرژی خود را تا حد زیادی افزایش دهید. زنان مبتلا به بیماری کم کاری تیروئید اغلب به قاعدگی های نامنظم مبتلا می شوند که این اختلال نیز با مصرف قارچ گانودرما به راحتی قابل درمان است.

 

نحوه تشخیص ابتلا به اختلالات تیروئیدی

برای تشخیص ابتلا به اختلالات تیروئید علاوه بر سابقه کامل پزشکی و معاینه فیزیکی، آزمایش های تخصصی TSH مورد نیاز هستند. تست خون نیز همچنین برای اندازه گیری میزان هورمون های تیروئید باید انجام بگیرند. جهت تشخیص آنتی بادی ها در برابر بافت تیروئید نیز ممکن به انجام تست خون توسط پزشک شما نیاز داشته باشید. در صورت وجود گره های تیروئید یا بزرگ شدن تیروئید تست های تصویری مورد استفاده قرار می گیرند. جهت ثبات بافت درون غده سونوگرافی تجویز می شود و اغلب قادر به آشکار ساختن کیست یا تجمع کلسیم خواهد بود. سونوگرافی قادر به ایجاد تمایز فرآیندهای بدخیم نخواهد بود.
انواع مختلف اختلالات تیروئید

اختلالات تیروئیدی :

– گره های تیروئیدی

– کم کاری

– پرکاری

– گواتر

– سرطان پروستات

تیروئید و قارچ گانودرما

 

قارچ گانودرما و تیروئید

در کم کاری تیروئید در آغاز صبح فرد احساس خستگی، کسلی و بی انرژی بودن می کند. مصرف فرآورده های قارچ گانودرما می تواند سطح انرژی افراد را بالا ببرد.سطح انرژی افراد را بالا ببرد. علائمی مانند خشکی پوست، کسالت روانی، کمبود یا اضافه وزن، خستگی و حتی قاعدگی نا منظم در زنان که به علت اختلال تیروئید ایجاد می شود با مصرف قارچ گانودرما قابل بهبود است.

همانطور که گفته شد، قارچ گانودرما بر روی درمان  تاثیر بسیار شگفت انگیزی دارد و می توان با استفاده از این گیاه معجزه آسا به درمان کم کاری یا پرکاری آن پرداخت. به طور مثال فردی که دچار کم کاری تیروئید است معمولا در صبح گاه احساس خستگی، کسلی و بی انرژی بودن دارد که با مصرف منظم قارچ گانودرما می توان موجب افزایش سطح انرژی در بدن گردید و علائم کم کاری را کاهش داد. این قارچ بر روی قسمت های مختلف بدن تاثیر می گذارد و باعث می شود تا فرد بیمار توانایی بیشتری برای مبارزه با بیماری داشته باشد. قارچ گانودرما را می توان در طول روز مورد استفاده قرار داد و اثرات مثبتی که بر روی بدن می گذارد، بهره مند شد.

چگونه گانودرما در بهبود بیماری تیروئید موثر است؟

گانودرما با تنظیم متابولیسم بدن و ایجاد تعادل در آن موجب بهبود عملکرد این غده می شود. این قارچ با تنظیم سطح هورمون های t3 و t4 به درمان بیماری کم کاری و پرکاری تیروئید کمک می کند. همچنین گانودرما انرژی بدن را بالا می برد و کسالت ناشی از اختلال تیروئید را از بین می برد. از طرفی مصرف گانودرما موجب تنظیم گردش خون می شود و به همین دلیل خون رسانی به پوست بهتر انجام می شود و خشکی های ناشی از این بیماری را خنثی می کند. از طرفی گانودرما اختلالات وزنی متاثر از این بیماری را اصلاح می کند.

قارچ گانودرما یکی از موثرترین و بهترین داروهای موجود برای درمان این اختلالات می باشد که مصرف آن به تمامی افراد توصیه می شود.  برای نتیجه گیری بهتر باید طریقه مصرف قارچ گانودرما را به طور صحیح بدانید. قارچ گانودرما که به پادشاهان گیاهان نیز مشهور می باشد یکی از گیاهان بومی آسیای شرقی بوده و دارای بافت چوبی است. قارچ گانودرما برای درمان بیماری های مختلف مثل سرطان مورد استفاده قرار می گیرد و از گذشته های دور از آن به عنوان اکسیر جوانی یاد می شود.

امروزه در علم پزشکی از قارچ گانودرما بسیار استفاده می شود و با استفاده از این گیاه دارویی می توان محصولات مختلف بسیار زیادی را تولید کرد. قارچ گانودرما در طبیعت بسیار کمیاب می باشد و از این رو برای مصرف آن باید آن را در مزارع پرورش داد.

قارچ گانودرما بخش های مختلف بدن فرد بیمار را تحت تاثیر قرار می دهد و توانایی فرد را جهت مبارزه با بیماری تا حد زیادی افزایش می دهد. می توانید در طول روز از این گیاه دارویی استفاده نمایید و از تاثیرات مثبت مصرف آن روی بدن خود بهره مند شوید.

تیروئید و قارچ گانودرما

میزان و اثر مصرف قارچ گانودرما بر تیروئید

برای بیماری های مختلف و گروه های سنی مختلف، میزان مصرف گانودرما متفاوت است که برای آن باید از مشاوران باتجربه کمک گرفت. میزان مصرف این قارچ معجزه آسا از چند میلی گرم تا ۱۰۰ گرم متغییر است. در صورتی که مصرف قارچ گانودرما لوسیدوم به صورت منظم و با دقت طی ۱۰ تا ۱۵ روز انجام شود، اثرات مثبتی در پی خواهد داشت و فرد می توان شاهد بهبود خود باشد. خوشبختانه این قارچ به صورت قرص، پودر و عصاره وجود دارد تا افراد بتوانند با توجه به دسترسی خود این محصول را مورد استفاده قرار دهند.

احتیاط در مصرف گانودرما

قارچ گانودرما لوسیدوم از قارچ هایی است که دارای خواص و فواید بی شماری است و تمام افراد می توانند آن را مورد استفاده قرار دهند. هرچند این گیاه دارای خواص زیادی است ولی در مواردی باید در مصرف آن احتیاط کرد. به طور مثال مصرف همزمان گانودرما با برخی از داروهای هورمونی و فشار خون توصیه نمی شود و برای مصرف آن حتما باید با پزشک معالج مشورت کرد. همچنین مصرف زیاد و طولانی مدن قارچ گانودرما لوسیدوم می تواند موجب کاهش فشار خون و کاهش قند خون شود و در این رابطه باید احتیاط شود و از زیاده روی در مصرف این گیاه خودداری کرد.

 

 

 

 

 

  • بهروز صدرارحامی
  • اسفند 17, 1400
  • 367 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!