درمان میگرن و قارچ گانودرما

گانودرما و درمان میگرن

بیماری میگرن چیست؟

میگرن از اختلالات شدید عصبی است که با سردردهای طولانی مدت و ضربان دار همراه است. این سردردها مداوم بوده، اغلب یک طرف سر را درگیر می کنند و گاهی تا ۷۲ ساعت ادامه دارد و حتی در بعضی موارد ممکن است بر بینایی و تکلم فرد تاثیر منفی داشته باشد.

این بیماری از طرف سازمان بهداشت جهانی در دسته بیماری های ناتوان کننده(disabling) قرار گرفته است.

سردردهای میگرن باعث درد زیادی در سر شده و این درد گاهی روز ها و ساعت های زیادی در سر باقی می‌ماند . سردردهای میگرنی گاهی در اطراف چشم، پشت سر یا در پیشانی مشاهده می‌شود، اما معمولا سردرد میگرن در یک سمت سر انسان رخ می‌دهد.

زمانی که سیستم‌های عروقی، سیستم‌های عصبی و جا به جایی مواد شیمیایی در سر با هم تداخل داشته باشند سردردهای میگرنی رخ می‌دهند. برخی سردردهای میگرن تقریبا حدود ۴ ساعت طول می‌کشند اما در میگرن‌های شدید امکان دارد این سر درد تا یک هفته ادامه داشته باشد.

معمولا افرادی که مبتلا به بیماری میگرن می‌باشند ۲ یا ۴ بار به سردرد میگرن دچار می‌شوند، اما بعضی از افراد هر چند وقت یکبار و برخی افراد دیگر ۱ یا ۲ بار در طول سال به این سردرد دچار می‌شوند.

عوارض و عوامل بیماری میگرن:

یکی از عوارض این بیماری، افسردگی و انزوا ست که خود بیماری جدیدی به شمار می رود. این بیماری در خانم ها شایع تر از آقایان است و مدت زمان هر سردرد و میزان آن در افراد مختلف متفاوت است.

برخی متخصصان میگرن را در گروه بیماری های ارثی دسته بندی می کنند و عوامل محیطی و نحوه ی زندگی را در ایجاد و تشدید آن دخیل می دانند. برخی اختلال در رگهای عصبی و خونی مغز را عامل به وجود آمدن آن به حساب می آورند.

این بیماری از دسته بیماری هایی است که با علائم مختلفی همچون حالت تهوع، استفراغ، صدا ترسی و نورگریزی همراه است. عواقب این بیماری مزمن سبب می شود تا فرد برای ادامه بسیاری از فعالیت های خود دچار مشکل گردد.

درمان میگرن و قارچ گانودرما

 

علائم و نشانه‌های بیماری میگرن

-درد شدید در شکم

-حالت تهوع

-کم شدن اشتها

-حساسیت به صدا و نور

-احساس کردن گرما و سرمای شدید در بدن

-سرگیجه های شدید

-خستگی مفرط، رنگ پریدگی

-کاهش دید

-یبوست

-زود رنج بودن

-احساس خواب آلودگی

-افسردیگی شدید یا خوشحالی زیاد

-تشنگی بیش از اندازه

-گردن درد، چشم درد

-تمایل زیاد به خوردن غذاهای شور و شیرین

-آب افتادن در چشم‌ها

-آبریزش بینی

-اختلال در صحبت کردن

-دوبینی در چشم‌ها

-احساس ضعف در یک طرف بدن

و … از علائم شایع بیماری میگرن هستند.

 

انواع سردردهای میگرنی

 -میگرن چشمی

میگرن چشمی باعث کاهش بینایی در مدت زمان کمتر از یک ساعت در فرد می‌شود که این بیماری با سردرد نیز همراه است. در بیماری میگرن چشمی، بینایی چشم ها کاهش می‌یابد، به صورتی که انسان محیط اطرافش را با تاری چشم همراه با جرقه هایی در چشم می‌بیند. در این بیماری ممکن است به طور موقت فرد کاملا بینایی اش از بین برود.

-میگرن همی پلژیکا:

این میگرن به طور موقت باعث فلج شدن در یک سمت بدن، سرگیجه و کاهش بینایی در فرد می‌شود و این میگرن در کودکان بیشتر از بزرگسالان دیده می‌شود.

-میگرن شریان بازیلر:

این نوع بیماری در جوانان بیشتر مشاهده می‌شود که نتیجه‌ی انقباض عضلانی ، رخ می‌دهد.

برخی علائم این بیماری عبارتند از: کاهش بینایی، کاهش شنوایی، اختلال در صحبت کردن، سرگیجه، کاهش هوشیاری

-میگرن قاعدگی:

این بیماری با تغییر سطح استروژن در زمان قاعدگی زنان رخ می‌دهد. تقریبا ۷۰% سردردهای میگرن در خانم‌ها به دوران قاعدگی آنها مربوط می‌شود.

-میگرن شکمی:

در این بیماری فرد دچار حالت تهوع و دردهای شکمی شدید می‌شود که ساعت‌ها ادامه پیدا می‌کند. این بیماری به سابقه‌ی خانوادگی فرد ارتباط دارد.

-میگرن وستیبولار:

در این بیماری فرد احساس می‌کند که زمین حرکت می‌کند و فرد در حرکت کردن دچار اختلال می‌شود. علائم این بیماری عدم تعادل و سرگیجه می‌باشد.

-میگرن مزمن:

در این بیماری فرد در مدت زمان یک ماه بیشتر از ۱۵ بار به سردردهای شدید دچار می‌شود. با توجه به تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که تقریبا ۱% از مردم دنیا به میگرن مزمن مبتلا هستند.

 

درمان میگرن و قارچ گانودرما

 

آشنایی با قارچ گانودرما

قارچ گانودرکا لوسیدوم با نام های محلی مختلفی همچون ریشی یا قارچ لینگژی شناخته می شود. قارچ ریشی با رنگ های قهوه ای، زرد، قرمز، بنفش و سیاه با حاشیه سفید یا زرد معمولا در روی تنه درختان یافت می شود.

این قارچ برای درمان فشار خون بالا، بهبود کیفیت خواب، درمان هپاتیت، کلسترول، سرگیجه، افزایش قدرت سیستم ایمنی، درمان بیماری های قلبی و عروقی، درمان عفونت های ویروسی، درمان سرطان و کاهنده خستگی مورد استفاده قرار می گیرد. قارچ  گانودرما حاوی املاح و مواد معدنی بسیار مفیدی است و از همین جهت مصرف آن به تمام گروه های سنی توصیه می شود. خواص شگفت انگیز قارچ گانودرما لوسیدوم موجب شده تا این محصول در بسیاری از نقاط جهان به عنوان نمادی برای سلامتی، جاودانگی و طول عمر شناخته شود.

 

آشنایی با قارچ گانودرما

تحقیقات علمی

بیماری میگرن امروزه در بسیاری افراد در سراسر جهان مشاهده می‌شود و یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توان این بیماری را درمان کرد مصرف داروهای گیاهی از جمله قارچ گانودرما است.

تحقیقات انجام شده بر روی تاثیر قارچ گانودرما بر بیماری میگرن نشان می‌دهد که قارچ گانودرما سیستم ایمنی بدن و گردش خون در سر را تقویت می‌کند. همچنین قارچ گانودرما باعث آرامش و بهبود خواب راحت می‌شود و در نهایت باعث بهبود و درمان این بیماری می‌شود.

در نتیجه‌ی این بیماری فرد از انجام بسیاری از فعالیت‌های روزانه‌ی خود عقب می‌ماند و نمی‌تواند آنها را به درستی انجام دهد. برای بهبود و درمان این بیماری داروهای مختلفی وجود دارد و مصرف آنها عوارض زیادی را برای فرد به همراه دارد.

تاثیر قارچ گانودرما بر بیماری میگرن

تاثیر قارچ گانودرما بر بیماری میگرن و درمان و بهبود خواب، تنظیم فشار خون، درمان انواع هپاتیت، سر گیجه، کلسترول بالا، تقویت سیستم ایمنی، درمان انواع سرطان‌ها اثبات شده است.

این قارچ دارای مواد معدنی و املاح بسیار زیادی است که استفاده از آن به تمام سنین توصیه می‌شود. خواص معجزه آسای قارچ گانودرما باعث شده است تا در سراسر جهان نماد طول عمر، سلامتی و جاودانگی باشد.

قارچ گانودرما به خاطر خواص و مزایای درمانی و دارویی که دارد تقریبا ۱۰۰۰ سال است که در کشورهای آسیایی برای درمان انواع بیماری‌ها مانند سردردهای میگرنی مورد استفاده عموم مردم قرار گرفته است.

از جمله تاثیر قارچ گانودرما بر بیماری میگرن این است که با تنظیم خواب و بهبود کیفیت آن در انسان حملات ناگهانی میگرنی جلوگیری می‌کند و به مرور زمان باعث درمان انواع سردردها می‌شود.

ماده ی لسیتین موجود در قارچ گانودرما باعث تقویت لایه ی محافطتی اطراف اعصاب می شود و به بهبود درد کمک می کند. گانودرما نیز به تقویت قوای جسمانی کمک می کند و منجر به افزایش انرژی بدن می شود . به همین دلیل کیفیت زندگی فرد را بهبود می یخشد و مانع از بروز سردرد می شود.

مقدار مصرف مناسب برای تاثیر قارچ گانودرما بر بیماری میگرن

مقدار مصرف قارچ گانودرما با توجه به وضعیت جسمانی فرد، سن و سلامت او متفاوت می‌باشد. قارچ گانودرما برای بهبود و درمان انواع بیماری‌ها کاربردهای فراوانی دارد، اما این گیاه دارویی را باید به اندازه صحیح مصرف کرد. اما مقدار مناسبی از این گیاه برای مصرف روزانه ی افراد در نظر گرفته شده است.

برای تاثیر قارچ گانودرما بر بیماری میگرن، اگر قارچ گانودرما خشک باشد باید مقدار ۵ تا ۹ گرم مصرف شود.

عصاره‌ی قارچ گانودرما باید مقدار ۱ میلی لیتر مصرف شود و پودر قارچ گانودرما باید مقدار ۱ تا ۱٫۵ گرم استفاده شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • بهروز صدرارحامی
  • اسفند 17, 1400
  • 332 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!