نحوه تهیه قهوه موکا

نحوه تهیه قهوه موکا

قهوه موکا ترکیبی عالی از قهوه و شکلات است. این نوشیدنی دلپذیر برای رفع سریع و ساده تمام تمایلات شما به شکلات و قهوه مناسب می باشد. قارچ گانودرما در کنار این قهوه بی نظیر فواید سلامتی آن را دو چندان می کند. همین الان می توانید قهوه گانودرما موکا را از فروشگاه اینترنتی اریگانوم سفارش دهید و لذت طعم یک قهوه فوق العاده و پر خواص را تجربه کنید. برای استفاده از فرصت تخفیف محصولات گانودرما دکتر بیز همین الان ثبت سفارش کنید. در ادامه به نحوه تهیه قهوه موکا در خانه می پردازیم. با ما همراه باشید.

تفاوت قهوه موکا با سایر قهوه ها

 هنگامی که طرز تهیه قهوه فوری موکا را در اینترنت سرچ می کنید ممکن است دستورالعمل های متفاوتی را ببینید که می تواند کمی گیج کننده باشد. مثلا اکثر افراد موافقند که موکا همان نوشیدنی دانه های قهوه موکا است که به آن مقداری شکلات یا پودر کاکائو اضافه شده است. برخی ها هم ادعا می کنند که موکا همان قهوه لاته با مقداری سس شکلات است. همچنین شاید شما این قهوه را با کاپوچینو اشتباه بگیرید. بنابراین قهوه موکا دقیقا چیست؟ علی رغم اینکه شاید خیلی ها نمی دانند این نوشیدنی چیست ، اما اکثر افراد موافقند که حداقل مقداری شکلات یا کاکائو در آن وجود دارد. با شناخت بیشتر بر روی این قهوه ، طرز تهیه آن راحت تر در ذهن شما می ماند.

جالب است بدانید قهوه موکا یا همان موکاچینو هم به صورت داغ و هم به صورت سرد سرو می شود. قهوه موکا سرد را در کافی شاپ ها اصطلاحا با نام ها کولر موکا و یا فروزن موکا هم میشناسند. فقط دقت کنید که قهوه ای که در این قسمت به شما آموزش داده می شود با دانه های قهوه موکا متفاوت است و در واقع قهوه موکا به نوشیدنی گفته می شود که مثل قهوه لاته ترکیبی از اسپرسو با شیر جوشیده است اما مقداری شکلات یا کاکائو نیز در آخر به آن اضافه می شود.

 قهوه گانودرما موکا نیز همان طعم و عطر قهوه موکا را می دهد با این تفاوت که در ترکیبات آن از قارچ گانودرما استفاده شده که بسیار برای سلامتی مفید است. همین الان می توانید قهوه گانودرما موکا را از سایت اریگانوم سفارش دهید.

نحوه تهیه قهوه موکا

حتما تا به حال لذت نوشیدن یک قهوه موکا فوق العاده را در کافی شاپ ها تجربه کرده اید ، اما چگونه می توان این قهوه را با همان کیفیت در خانه تهیه کرد؟ به کمک دستور ما می توانید خودتان در خانه یک موکاچینو خوش عطر و خوشمزه تهیه کنید. روش های مختلفی بری تهیه قهوه موکا وجود دارد و همانطور که گفته شد حتی در مواد اولیه آن نیز اخلاف نظر هایی وجود دارد اما وجه اشتراک تمامی دستورها ترکیب قهوه و شکلات برای تهیه این قهوه خوشمزه است. طرز تهیه قهوه موکا با قهوه گانودرما موکا یکسان است. در ادامه به راحت ترین روش تهیه قهوه موکا می پردازیم.

مواد لازم برای تهیه قهوه موکا

  • قهوه 30 میلی لیتر
  • پودر شکلات 15 گرم
  • پودر کاکائو 15 گرم
  • شیر 100 میلی لیتر
  • خامه قنادی به مقدار لازم (برای تزئین)
  • آب به مقدار لازم

– مرحله اول: تهیه سس شکلات برای قهوه موکا

ابتدا پودر کاکائو و پودر شکلات را با هم مخلوط کرده و به آن مقداری آب جوش اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را هم بزنید. فقط دقت کنید تا جایی آب جوش اضافه کنید که ترکیب پودر کاکائو و پودر شکلات حالت کاراملی و شیره ای پیدا کند. همچنین به جای ترکیب فوق می توانید از سس های شکلات آماده نیز استفاده کنید. علاقه مندان به قهوه تلخ نیز می توانند از آب کردن چند تکه شکلات تلخ به روش بنماری استفاده نمایند.

نکته: در روش بنماری ابتدا تکه های شکلات را درون ظرفی ریخته و سپس آن را بر روی بخار آب در حال جوش مثل کتری قرار دهید و مرتبا هم بزنید تا شکلات کامل آب شود. همچنین برای بنماری کردن شکلات می توانید از ماکروویو نیز استفاده نمایید.

– مرحله دوم: دم کردن قهوه

در مرحله دوم نوبت به آماده کردن قهوه می رسد. قهوه اسپرسو برای تهیه قهوه موکا مناسب تر است اما با این وجود اگر به طعم تند اسپرسو علاقه ای ندارید، می توانید از قهوه دمی که از طعم تلخ کمتری برخوردار است استفاده نمایید.

تهیه قهوه دمی با دستگاه قهوه جوش

برای تهیه قهوه دمی با دستگاه قهوه جوش ، ابتدا باید مخزن زیرین آن را با دو لیوان آب پر کنید و در ظرف بالایی نیز پودر قهوه معمولی یا پودر قهوه گانودرما موکا را بریزید به مقداری که ظرف آن پر شود و سپس دستگاه قهوه جوش را روی حرارت ملایم قرار دهید. زمانی که قهوه شروع به جوشیدن می کند بلافاصله باید دستگاه را از روی حرارت بردارید. اگر می خواهید قهوه شما نسوزد و طعم آن عوض نشود، میتوانید روی مخزن پایین آن کمی آب سرد بریزید.

تهیه قهوه بدون دستگاه قهوه جوش

اگر برای درست کردن قهوه دستگاه قهوه جوش ندارید نگران نباشید، شما می توانید پودر قهوه مورد نظر خود را نظیر پودر قهوه گانودرما موکا ، با مقداری آب سرد مخلوط کرده و ترکیب به دست آمده را درون شیر جوش بریزید و سپس آن را بر روی حرارت ملایم قرار دهید. زمانی که قهوه شروع به جوشیدن کرد شیر جوش را از روی حرارت بردارید.

هنگامی که قهوه خود را به یکی از دو روش بالا آماده کردید باید به سراغ مرحله سوم بروید:

– مرحله سوم: جوشاندن شیر

در این مرحله باید شیر را بجوشانید و البته دقت کنید که زیادی نجوشد. به دمای جوش که نزدیک شد کافی است. همچنین مقداری از شیر را برای درست کردن کف شیر و تزئین نهایی کنار بگذارید.

مرحله چهارم: مواد به دست آمده را بر روی هم بریزید

در این مرحله همه مواد مورد نیاز برای تهیه قهوه موکا آماده است و کافی است آن ها را در یک لیوان به صورت لایه لایه بر روی هم بریزید تا شکل آن به شکل قهوه موکا حرفه ای نزدیک تر شود. برای این منظور  در ابتدا باید سس شکلاتی که آماده کرده اید را داخل لیوان بریزید. سپس به آن قهوه خوش عطر خود را اضافه کنید. سپس شیر جوشیده شده را به آرامی بر روی آنها بریزید.

در آخر هم می توانید مقداری کف شیر درست کنید و قهوه موکا را با کف شیر و خامه زده شده و کمی وانیل و دارچین تزیین کنید. قهوه موکا آماده است، نوش جان!

  • بهروز صدرارحامی
  • دی 24, 1399
  • 529 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!