تاثیر گانودرما بر قاعدگی

تاثیر قارچ گانودرما بر روی قاعدگی

تاثیرات دارویی قارچ گانودرما به واسطه برخورداری از ترکیبات زیستی فعال ، ویتامین های ضروری و همینطور پلی ساکاریدهای متنوع آن بسیار زیاد است. به همین خاطر از عصاره این قارچ در تهیه انواع محصولات نظیر قهوه گانودرما دکتر بیز استفاده شده است. گانودرما یک منبع انرژی زا و سالم هم برای زنان و هم برای مردان است. برخی تحقیقات نشان می دهد قارچ گانودرما برای تنظیم چرخه قاعدگی و بهبود سندرم پیش قاعدگی مفید است. به همین خاطر در اینجا به تاثیر قارچ گانودرما بر روی قاعدگی و سلامت زنان می پردازیم.

تاثیر قارچ گانودرما بر روی قاعدگی چیست؟

چرخه قاعدگی که تحت عنوان پریود نیز شناخته می شود به عنوان یک شاخص مهم برای نشان دادن وضعیت سلامتی بدن و روان خانم ها محسوب می شود. کلیه تغییرات جسمی و خلقی و همینطور تغییرات تخمدان و رحم می توانند بر روند سیکل قاعدگی اثر گذار باشند و در برخی موارد نظم سیکل قاعدگی را برهم بزنند.

تحقیقات نشان می دهد مصرف محصولات حاوی قارچ گانودرما نظیر قهوه گانودرما دکتر بیز می تواند برای بهبود اختلالات ناشی از قاعدگی و همینطور تنظیم عادت ماهانه ، موثر باشند. اما چگونه؟ در ادامه در خصوص نحوه تاثیر قارچ گانودرما بر روی قاعدگی بیشتر توضیح خواهیم داد.

نوشیدن قهوه گانودرما بیز و تاثیر آن بر سلامت جنسی در زنان

فیبروم بیماری مزمنی است که به عنوان یکی از عوامل مختل کننده چرخه قاعدگی شناخته می شود. این بیماری عموما با درد عمومی و ضعف جسمانی ، اختلالات خواب و گرفتگی عضلات بدن و … همراه است.

مصرف آنتی اکسیدان در درمان و پیشگیری از بیماری فیبروم موثر است. خوشبختانه قارچ گانودرما آنتی اکسیدان های قوی و فراوانی دارد و بنابراین می تواند برای درمان فیبروم مفید باشد. تحقیق آزمایشگاهی صورت گرفته در سال ۲۰۱۶ نیز نشان می دهد که تجویز قارچ گانودرما برای زنانی که از بیماری فیبروم رنج می بردند موثر بوده و موجب بهبود تهویه جسمی و افزایش مقاومت هوازی و همینطور ارتقای آمادگی جسمانی و عضلانی آنها شده است.

 

اثرات مستقیم و غیر مستقیم قارچ گانودرما بر روی بهبود قاعدگی چیست؟

کنترل دیابت با مصرف قهوه گانودرما دکتر بیز

همانطور که گفته شد هر گونه اختلالات و بیماری های جسمی و روانی ممکن است بر روی چرخه قاعدگی تاثیر گذار باشد. دیابت یکی از مواردی است که تاثیر آن بر چرخه قاعدگی زنان اثبات شده و به اختلال در هورمون های جنسی ، تنبلی تخمدان ، ابتلا به تخمدان پلی کیستیک ، بی نظمی در عادت ماهانه ، عفونت های رحم و تخمدان و موارد دیگر می انجامد. قارچ گانودرما برای کنترل علائم ناشی از دیابت نوع اول و همینطور درمان دیابت نوع دوم مفید است و اثرات درمانی آن برای دیابت تا حدود زیادی مشاهده شده است. بنابراین اگر از دیابت و عوارض آن رنج می برید با نوشیدن قهوه گانودرما دکتر بیز می توانید علاوه بر کنترل دیابت به طور غیر مستفیم به بهبود عملکردهای تناسلی و جنسی خود و همینطور تنظیم چرخه قاعدگی کمک کنید.

کنترل اضطراب و افسردگی با مصرف قهوه گانودرما دکتر بیز

عصاره قارچ گانودرما، برای بهبود اضطراب و رفع افسردگی مفید است و علاوه بر این به افزایش انرژی و رفع بی حالی کمک می کند. برخی دیگر از تحقیقات نشان داده اند که مصرف این قارچ موجب افزایش تمرکز و آرامش ذهنی در افراد و همینطور بهبود کیفیت خواب افراد می شود. همگی موارد فوق در تنظیم چرخه قاعدگی موثر بوده و مشکلات ناشی از سندرم پیش قاعدگی به ویژه اختلالات خلق و خو را نیز بهبود می بخشند.

رفع گرفتگی عضلات با مصرف قهوه گانودرما دکتر بیز

یکی دیگر از خواص قارچ گانودرما رفع گرفتگی عضلات است و اثرات تسکین بخش آن برای قسمت های مختلف بدن مشاهده می شود. اثرات تشکین بخش و ضد التهابی این قارچ به کاهش دردهای دوران قاعدگی نیز کمک می کند. علاوه بر این گانودرما با اثرات ضد التهابی خود ، خونریزی های شدید و غیرنرمال قاعدگی به ویژه خونریزی های شدیدی که ناشی از اختلالات هورمونی یا جسمانی است، را نیز کاهش می دهد.

تقویت بدن و جلوگیری از ضعف های جسمانی ناشی از دوران قاعدگی

قارچ گانودرما با برخورداری از ویتامین ها و ترکیبات تقویتی فراوان دیگر ، به عنوان یک مکمل غذایی عالی به تامین انرژی از دست رفته و ضعف های جسمانی ناشی از خونریزی در دوران قاعدگی کمک می کند. گانودرما همچنین دارای فیبر فراوان بوده که در نتیجه می تواند یبوست ناشی از قاعدگی را نیز رفع نماید. تمام قارچ ها از جمله گانودرما منبع غنی از آب می باشند و به خاطر همین ویژگی می توانند رطوبت پوست را تامین کرده و  ازخشکی و ترک پوست ناشی از سندرم پیش قاعدگی جلوگیری نمایند.

قارچ گانودرما حاوی مقدار فراوانی ویتامین دی است که می تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن، ضعف های جسمانی و آسیب پذیری بدن که ناشی از خونریزی و از دست دادن ویتامین در دوران قاعدگی را رفع کند.

زمان مصرف قارچ گانودرما برای تنظیم قاعدگی

به گفته پزشکان استفاده از قارچ گانودرما پیش از شروع خونریزی ماهانه ممنوع است. باید توجه داشت که قارچ گانودرما ، همانند قارچ های دیگر از طبع سرد و مرطوب برخوردار است و همانطور که می دانید به طور کلی خوراکی هایی با طبع سرد و مرطوب نباید در هنگام شروع عادت ماهانه مصرف گردد. بنابراین بهتر است قهوه گانودرما دکتر بیز و سایر محصولات دیگر حاوی عصاره گانودرما را در طول ماه و نه در حوالی آغاز خونریزی ماهانه مصرف نمایید. در صورت مصرف اینگونه خوراکی ها در حین دوران پریودی باید آنها را به همراه ادویه و سایر خوراکی های دارای طبع گرم و خشک استفاده کنید.

  • بهروز صدرارحامی
  • بهمن 12, 1399
  • 819 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!