گانودرما چیست ؟

گانودرما چیست ؟

قارچ گانودرما دارای قدمت طولانی و معتبری است به طوری که در برخی کشورها با نام های مختلفی شناخته می شود. برای مثال این قارچ در ژاپن بیشتر به نام قارچ ریشی معروف است. در ایران و سایر کشورهای دیگر نیز اغلب مردم آن را با همان نام گانودرما یا گانودرما لوسیدم می شناسند. جالب است بدانید گانودرما  هزاران سال است که در طب سنتی چینی استفاده می شود  و جزو قدیمی ترین مواد دارویی شناخته شده به شمار می رود. اگر مدت هاست که می خواهید برای خرید قهوه گانودرما اقدام کنید اما هنوز آشنایی کامل با این قارچ ، خواص و ضررهای آن ندارید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید. در ادامه می خواهیم ببینیم خواص گانودرما چیست که اینقدر محبوب شده است.

گانودرما چیست ؟ 

اولین اثر استفاده دارویی از گانودرما مربوط به هزاران سال پیش در طب سنتی آسیا است. نام چینی آن “Lingzhi” به معنی “قدرت معنوی” است در حالی که نام ژاپنی آن ، Reishi ، به عنوان “پادشاه گیاهان” ترجمه شده است. گانودرما بومی مناطق گرمسیری آسیا است که اغلب روی تنه درختان بزرگ رشد می کند و در مناطق جنگلی بیشتر دیده می شود. نام عمومی Ganoderma از واژه یونانی ganos گرفته شده است که به معنای “روشن” و derma است که به معنی “پوست” است ، لقب lucidum نیز به معنای “درخشش” می باشد.

به عقیده دکتر شی-ژان لی – مشهورترین دکتر سلسله مینگ “مصرف طولانی مدت گانودرما بدن قدرتمند و سالم را ایجاد می کند و عمر طولانی را تضمین می کند.” قارچ های گانودرما مفید و سرشار از مواد مغذی هستند. آنها حاوی ترکیبات با ارزشی همچون پلی ساکاریدها ، تری ترپن ها و سلنیوم هستند. همین ویژگی ها باعث شده تا از این قارچ به عنوان یکی از عناصر مهم محصولات سلامت محور مثل انواع نوشیدنی و قهوه گانودرما استفاده گردد.

فواید مصرف گانودرما چیست؟

علم امروز بیشتر بر روی احیای داروهای پیشگیرانه و جایگزین قرص های شیمیایی تمرکز دارد. این به نوبه خود باعث کشف مجدد خواص گیاهان می شود که به مرور از نظر عملکرد دارویی بررسی می شوند. از جمله مواردی که مزایای آن به تدریج کشف شده و مورد استفاده قرار می گیرد ، قارچ گانودرما است. قارچ گانودرما ضد دیابت، ضد سرطان ، ضد ام اس بوده و برای درمان برخی بیماری های دیگر نظیر کم کاری یا پر کاری تیروئید، افسردگی ، آلزایمر و غیره مفید است.

همچنین ثابت شده است که گانودرما در کاهش کلسترول ، کاهش فشار خون ، محافظت در برابر پیری ، کاهش علائم آکنه ، تسکین آلرژی ها ، معالجه سرماخوردگی ، کاهش فیبروم رحم و درمان تبخال تاثیرگذار است.

 برخی دیگر از مزایای علمی و اثبات شده گانودرما ، عبارتند از:

– گانودرما غنی از بتا گلوکان است ، پلی ساکاریدی که کلسترول را کاهش می دهد ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به مدیریت قند خون کمک می کند.

– چندین مطالعه نشان داده است که همبستگی بین پلی ساکاریدها در قارچ گانودرما و عملکرد سیستم ایمنی بدن وجود دارد که باعث تقویت ایمنی هومورال و سلولی می شود.

– مطالعات دیگر نشان داده است که مصرف مداوم آن نیز باعث بهبود نشاط و جلوگیری از التهاب سلولی در بیماران در معرض شرایط استرس زا می شود.

– خواص آنتی اکسیدانی آن همچنین باعث افزایش کمک در روند بهبودی و کاهش التهاب می شود.

برای آگاهی بیشتر از فواید گانودرما مطلب جداگانه ای در همین سایت ارائه شده است. در صورتی که قصد خرید قهوه گانودرما را داریم پیشنهاد می کنیم حتما این مطلب را بخوانید.

چگونه گانودرما را در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

گانودرما تلخ و سفت است و به همین خاطر به طور مستقیم مصرف نمی شود. با این حال ، در اشکال مختلف مانند پودر ، چای ، دمنوش و قهوه گانودرما و همینطور برای تقویت مزایای سایر محصولات دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. به این ترتیب می توان از مزایای قارچ گانودرما به روشی راحت تر بهره مند شد.

با این حال به طور کلی مهم است که قبل از مصرف هرگونه مکمل از خطرات و مزایای آن آگاه باشید ، بنابراین در صورت عدم اطمینان از مصرف گانودرما حتما با یک پزشک یا مشاور تغذیه مجرب مشورت کنید.

محصولات مبتنی بر گانودرما در فروشگاه اینترنتی اریگانوم

فروشگاه اینترنتی اریگانوم سال هاست در ارائه محصولات و نوشیدنی های ارگانیک و حاوی مواد مغذی نظیر گانودرما تخصص دارد. این فروشگاه همواره در تلاش است تا سلامتی و مواد مغذی مورد نیاز روزانه شما را با استفاده از بهترین مکمل ها و  نوشیدنی های مورد علاقه شما فراهم کند.  یکی از ویژگی های شگفت انگیز گانودرما که در محصولات دکتر بیز نظیر قهوه گانودرما استفاده شده ، این است که هیچ عطر و طعم تلخی ندارد و کاملا طعم یک قهوه مطلوب را برای علاقه مندان به نوشیدن قهوه ایجاد کرده است.

بنابراین شما با خرید قهوه گانودرما و نوشیدن آن علاوه بر اینکه یک قهوه بی نظیر را نوش جان می کنید از مزایای آن برای سلامتی نیز به خوبی بهره مند می گردید. برای اطلاع از قیمت قهوه گانودرما بر روی هر کدام از محصولات قهوه گانودرما در سایت کلیک کنید.

به شما توصیه می کنیم حتما برای یک بار هم که شده نوشیدنی های غنی شده با گانودرما را امتحان کنید: انواع قهوه گانودرما بیز نظیر کافه لاته ، کافه موکا ، هات چاکلت و …. هر یک از آنها با عطر و طعم منحصر به فرد و خواص بی نظیر پادشاه گیاهان می توانند سلامتی را برای شما به ارمغان بیاورند، اما فراموش نکنید که حتما قبل از خرید قهوه گانودرما در خصوص ویژگی های هر کدام از محصولات ، نحوه استفاده و همینطور موارد منع استفاده از آن مطلع شوید.

گانودرما همواره به عنوان یكی از قدرتمندترین مولفه های حمایت از زندگی سالم و متعادل در نظر گرفته می شود. برای یافتن دستور العمل های استفاده از محصولات گانودرما ، قیمت قهوه گانودرما ، نکات مربوط به سبک زندگی و جدیدترین اطلاعات لازم برای مصرف این قارچ شگفت انگیز ، پیشنهاد می کنیم سایر مقالات ما را در وبلاگ فروشگاه اینترنتی اریگانوم دنبال کنید.

منبع: https://blog.organogold.com/your-guide-to-ganoderma-and-its-benefits/

  • بهروز صدرارحامی
  • آبان 22, 1399
  • 438 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!