تاثیر گانودرما بر روی دیابت

تاثیر گانودرما بر روی دیابت

بیشتر تحقیقات مرتبط با فواید گانودرما نشان می دهد که این قارچ با کاهش سطح قند خون در بیماران مبتلا به دیابت به کنترل دیابت کمک می کند. البته تحقیقات همچنان در مورد گانودرما و فواید آن برای بیماری های مختلف از جمله دیابت ادامه دارد اما با این حال تا کنون شواهدی موجود است که نشان می دهد مصرف برخی از محصولات مبتنی بر گانودرما نظیر قهوه گانودرما موکا می تواند به بهبود بیماران دیابتی کمک کند. در ادامه با استفاده از چند مقاله علمی معتبر در سطح  جهان در خصوص تاثیر گانودرما بر روی دیابت بیشتر توضیح می دهیم.

چرا به دیابت مبتلا می شویم؟

سلول های بدن ما به عنوان منبع انرژی خود به قند (گلوکز) نیاز دارند. اما وقتی انسولین در خون کافی نباشد یا نتواند درهای سلول ها را باز کند ، گلوکز در خون باقی مانده و در طولانی مدت منجر به دیابت می شود. وقتی سلول های بتا (کارخانه تولید انسولین) می میرند ، احتمال تشکیل سلول های جدید نسبتاً کم است. بنابراین ، برای زنده نگه داشتن سلول های بتا بسیار مهم است تا بدن ما به مقدار کافی و پایدار انسولین تولید کند تا از گلوکز در خون ما استفاده شود.

هنگامی که مقدار گلوکز خون ناشتا از 130 میلی گرم در دسی لیتر و مقدار گلوکز خون بعد از غذا بیش از 180 میلی گرم در دسی لیتر باشد ، دیابت تشخیص داده می شود. معمولا 90٪ بیماران دیابتی به دیابت نوع دو مبتلا هستند که اکثر آنها مقاوم به انسولین می باشند.

گانودرما چه نفعی برای دیابت دارد؟

تحقیقات فعلی که هم بر روی انسان و هم بر روی موش ها انجام شده ، حاکی از این موضوع است که گانودرما می تواند سطح گلوکز خون مبتلایان به دیابت را کاهش دهد. قارچ ریشی یا همان گانودرما دارای گوشت سخت و پوست مانند است که در نتیجه شکل طبیعی آن به تنهایی قابل خوردن نیست. بنابراین ، برخلاف بیشتر گیاهان دارویی ، باید قبل از مصرف گانودرما بر روی این گیاه پردازشی صورت بگیرد. مثلا از عصاره گانودرما در تهیه انواع قهوه نظیر قهوه گانودرما موکا (موثر برای بیماران دیابتی) استفاده می شود.

این روزها قهوه گانودرما بسیار محبوب است به طوری که جایگاه ویژه ای در میان طرفداران قهوه پیدا کرده است. شما می توانید قهوه گانودرما موکا و هر نوع دیگر از قهوه گانودرما را از فروشگاه اینترنتی اریگانوم سفارش دهید. هنگام مصرف قهوه گانودرما سطح قند خون خود را به طور منظم کنترل کنید تا از اثرگذاری این محصول بر روی بیماری دیابت خود مطمئن گردید. همچنین باید حتما به دوز مورد نیاز برای مصرف قهوه گانودرما توجه کنید تا دچار عارضه های احتمالی این محصول نشوید.

اگر به دیابت مبتلا هستید گانودرما را در رژیم غذایی خود بگنجانید:

دیابت بیماری است که در آن پیشگیری از درمان بسیار حیاتی تر است. خوشبختانه ثابت شده است که گانودرما هم در پیشگیری و هم به عنوان درمان مکمل موثر می باشد. نکته مهم این است که دوز مصرفی در افراد با سطح گلوکز خون بالا باید حداقل به اندازه کافی بالا باشد تا اثر درمانی داشته باشد. تجویز مداوم دوز بالا در طی 3 ماه توصیه می شود. در ادامه این مقاله ، شما را با دلیل اصلی دیابت و نتایج بسیاری از آزمایشات و تحقیقات در مورد چگونگی تاثیرگذاری گانودرما برای پیشگیری و همچنین درمان دیابت آشنا می کنیم.

نحوه عملکرد گانودرما برای جلوگیری از دیابت:

  • محافظت از سلول های بتا

یکی از دانشمندان دانشگاه پزشکی پکن گزارشی در مورد بهبود دیابت در موش هایی که با یک پپتید پلی ساکارید همگن (GIPS) موجود در قارچ گانودرما تغذیه شده اند ، منتشر کرده است. این گزارش یک شواهد قانع کننده در مورد توانایی گانودرما در حفظ عملکرد پانکراس فراهم می کند. بعلاوه ، همین تحقیقات نشان می دهند که سلول های بتا در موش های تغذیه شده با GIPS بیشتر از موش های دیگر زنده می مانند. این بدان معنی است که GIPS طول عمر سلول های بتا را افزایش می دهد و با این کار از دیابت جلوگیری می کند. GIPS همچنین توانایی از بین بردن رادیکال های آزاد را که به سلول های بتا حمله می کنند ، دارد. به عبارت ساده تر می توان نتیجه گرفت گانودرما در پیشگیری از دیابت قدرتمند است.

 اکثر محققان معتقدند درمانی که باعث کاهش گلوکز خون و در عین حال حفظ سطح انسولین می شود می تواند در کنترل دیابت موثر باشد. از آنجا که اثبات شده است GIPS در بهبود این دو جنبه موثر است ، بنابراین این امکان وجود دارد که محصولات گانودرما همچون قهوه گانودرما موکا به یک داروی کمکی در درمان و پیشگیری از دیابت تبدیل گردند.

آزمایش های دیگر نیز نشان می دهد گانودرما در از بین بردن رادیکال های آزاد ، طولانی شدن  عمر سلول های بتا ، طولانی شدن زمان تولید انسولین و اطمینان از ثبات سطح گلوکز خون موثر می باشد. به یک قاعده باید توجه داشته باشید که هر چه مقدار مصرف بالاتر باشد ، طول زمان مشاهده اثرات نیز کمتر است. البته باید دوز مورد نیاز مصرف را با یک پزشک متخصص مشخص نمایید یا برای کسب راهنمایی های بیشتر با کارشناسان ما در فروشگاه اریگانوم تماس بگیرید.

چگونه گانودرما برای تعدیل سطح گلوکز خون عمل می کند

به دلیل عدم توانایی بدن در تعدیل و کنترل سطح گلوکز خون ، بیماران دیابتی دائما احساس گرسنگی می کنند. اما اگر زیاد غذا بخورند ، در کاهش سطح گلوکز خون مشکل دارند. در سال 1987 ، محققان ژاپنی یک “آزمایش تحمل گلوکز” انجام دادند و دریافتند موش هایی که دارای گلوکز خون بالایی هستند و به آنها عصاره گانودرما به صورت محلول در آب گرم داده شده است ، سطح گلوکز خون و انسولین پلاسمای آنها کاهش یافته است.

این نشان می دهد که محصولاتی مثل قهوه گانودرما خصوصا قهوه گانودرما موکا در کاهش گلوکز بیش از حد خون موثر هستند و بنابراین در کنترل اختلال در متابولیسم گلوکز خون نقش مثبتی دارند. با این حال ، فقط دوز بالا موثر خواهد بود. بنابراین به میزان مصرف گانودرما و عوارض احتمالی آن توجه کنید.

منابع: https://healthclover.com/ganoderma-diabetes/

http://www.pingofhealth.com/2012/02/

  • بهروز صدرارحامی
  • آذر 14, 1399
  • 311 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!