مقدار مصرف گانودرما

مقدار مصرف قارچ گانودرما

شما ممکن است هر روز بهترین عصاره گانودرما را با استفاده از محصولاتی همچون قهوه گانودرما بیز مصرف نمایید. اما اگر مقدار مصرف قارچ گانودرما برای شما کافی نباشد مطمئنا بهبودی چندانی را احساس نخواهید کرد. در عین حال اگر بیش از حد محصولات گانودرما را در روز مصرف نمایید ممکن است دچار عوارض ناخواسته گردید. بنابراین برای حداکثر اثربخشی بدون عوارض ، دانستن مقدار مصرف قارچ گانودرما بسیار اهمیت دارد.

همچنین بیمارانی که دچار مشکلات جدی نظیر فشار خون ، دیابت ، سکته مغزی و انسداد رگ های قلبی هستند باید مصرف قارچ گانودرما را به عنوان یک درمان مکمل در کنار سایر درمان های اصلی و زیر نظر پزشک متخصص دنبال کنند.

تعیین مقدار مصرف قارچ گانودرما

در سایت های گوناگون برای مصرف قارچ گانودرما نظیر کپسول ها یا انواع قهوه گانودرما بیز دوزهای مختلفی توصیه شده است. مثلا در سایت drugs.com پزشکان طب سنتی برای مصرف روزانه قارچ گانودرما به طور معمول 0.5 تا 1 گرم در روز را توصیه کرده اند. برای بیماری های مزمن نیز ، 2 تا 5 گرم در روز توصیه شده است. همچنین مصرف 15 گرم عصاره روزانه برای بیماری های بسیار جدی توصیه می شود. این در حالی است برخی از داروسازهای چینی مصرف 6 تا 12 گرم عصاره قارچ گانودرما در روز را بلامانع می دانند.

اما با این وجود همگی در این موضوع توافق دارند که زیاده روی در مصرف این گیاه دارویی ممکن است عوارضی را برای سلامتی افراد به دنبال داشته باشد. همچنین مصرف گانودرما به خانم های باردار یا افرادی که مشکل انعقاد خون دارند توصیه نمی شود.

 به هر صورت بهتر است هر گونه مصرف قارچ گانودرما یک تا دو ساعت قبل یا بعد از مصرف سایر داروها و مکمل های دیگر باشد.

مصرف قارچ گانودرما در کنار داروهای دیگر

اگر در حال حاضر از داروهایی نظیر داروهای فشار خون استفاده می کنید برای جلوگیری از تداخل دارویی کافی است قارچ گانودرما را یک تا دو ساعت بعد از مصرف دارو استفاده نمایید. گانودرما هیچ تداخلی با سایر گیاهان دارویی دیگر ایجاد نخواهد کرد و حتی با افزایش گردش خون در سراسر بدن موجب به حداکثر رساندن اثربخشی دارو می گردد. علاوه بر این با خنثی سازی سموم دارویی از بدن ، عوارض جانبی دارو را نیز کاهش می دهد.

بیماران سرطانی می توانند گانودرما را همراه با شیمی درمانی یا رادیوتراپی مصرف کنند. اما به یاد داشته باشید که بین مصرف گانودرما و درمان باید یک تا دو ساعت فاصله وجود داشته باشد. محتوای پلی ساکارید قارچ گانودرما مسئول اثرات ضد سرطانی و تحریک سیستم ایمنی است.

نکته حائز اهمیت دیگر در مورد مصرف داروها این است که شما به هیچ عنوان نباید هیچ نوع دارو یا روش درمانی را به طور خودسرانه متوقف کنید و به جای آن شروع به مصرف گیاهان دارویی نظیر گانودرما نمایید. برای مثال برخی از داروها مانند استروئید نمی توانند بلافاصله متوقف شوند. بنابراین برای توقف مصرف داروها باید حتما با یک پزشک متخصص مشورت نمایید. پزشک ممکن است مرحله به مرحله دوز مصرفی داروی شما را کاهش دهد.

به یاد داشته باشید تنظیم دوز گانودرما با توجه به بیماری یا وضعیت سلامتی شما متفاوت است. بنابراین برای تعیین مقدار مصرف قارچ گانودرما بهتر است با یک مشاور تغذیه یا پزشک متخصص خود مشورت نمایید.

مصرف قهوه گانودرما بیز در کنار مکمل ها و ویتامین ها

شما با خیال راحت می توانید عصاره گانودرما موجود در محصولاتی مانند قهوه گانودرما بیز را همراه با سایر مکمل های سلامتی خود مانند کلسیم و ویتامین ها مصرف کنید. در واقع ، این گیاه با بهبود گردش خون و سم زدایی از بدن به حداکثر رساندن اثر سایر مکمل ها کمک می کند و در نتیجه جذب مواد مغذی بدن شما را بهبود می بخشد. برای اطمینان خاطر بیشتر از هر گونه عوارض احتمالی فقط کافی است بین مصرف مکمل ها و گیاه گانودرما حدود نیم ساعت تا یک ساعت فاصله داشته باشد.

در صورت بروز هر گونه عوارض جانبی نیز این عوارض خفیف بوده و ممکن است شامل علائمی همچون سرگیجه ، ناراحتی دستگاه گوارش و تحریک پوست باشد.

استفاده موضعی از قارچ گانودرما

جالب است بدانید این گیاه فقط برای مصارف خوراکی مفید نیست. از قارچ گانودرما همچنین می توانید برای نتیجه گیری سریع تر به عنوان یک درمان موضعی جهت مشکلات پوست و مو استفاده نمایید. به همین خاطر علاوه بر انواع قهوه گانودرما بیز در حال حاضر انواع شامپو، کرم و صابون های حاوی عصاره گانودرما نیز در مراکز معتبری همچون فروشگاه اینترنتی اریگانوم به فروش می رسد.

عوارض جانبی و خطرات احتمالی مصرف قارچ گانودرما

علی رغم محبوبیت عصاره قارچ گانودرما ، افرادی نیز هستند که در برخی موارد ایمنی این قارچ را برای سلامتی زیر سوال برده اند. با این حال ، این اثرات جزئی بوده و بیشتر شامل کمی افزایش ناراحتی معده یا ناراحتی گوارشی می شوند. همچنین خوشبختانه هیچ عارضه ای از مصرف قارچ گانودرما بر سلامت کبد گزارش نشده است.

تحقیقات دیگر نیز نشان داده اند که چهار هفته مصرف عصاره قارچ ریشی هیچ اثر مخربی بر روی کبد یا کلیه ها در بزرگسالان سالم ایجاد نکرده است.

با این وجود ، گروه های مختلفی از افراد وجود دارند که مصرف قارچ گانودرما برای آنها مفید نیست. این موارد شامل مادران باردار یا شیرده و همینطور افراد دارای اختلالات خونی می شود. مصرف قارچ گانودرما به افرادی که به تازگی  تحت عمل جراحی قرار گرفته اند و یا فشار خون پایینی دارند نیز توصیه نمی شود.

منبع : http://www.ganoderma-for-health.com

  • بهروز صدرارحامی
  • بهمن 2, 1399
  • 359 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!