تداخلات دارویی گانودرما

تداخلات دارویی گانودرما

برای داشتن زندگی سالم و طولانی تر ، تغییر سبک زندگی و داشتن یک رژیم غذایی سالم بسیار مهم است. گانودرما ممکن است شامل برخی عوارض یا تداخلات دارویی باشد اما در صورتی که با دوز مناسب و زیر نظر پزشک مصرف گردد به عنوان یک مکمل غذایی و دارویی ارزشمند به تقویت سیستم ایمنی و افزایش سطح سلامتی بدن کمک می کند. گانودرما یک قارچ دارویی است که در طب سنتی چینی به عنوان درمانی برای برخی از بیماری ها شناخته می شود. تاکنون تعدادی از خواص آنتی اکسیدانی قوی این قارچ شناخته شده است. قبل از مصرف محصولات گانودرما نظیر انواع قهوه گانودرما بهتر است تداخلات دارویی گانودرما را بیشتر بشناسید. به خصوص در صورتی که دارای شرایط پزشکی خاصی هستید توصیه می شود با یک پزشک واجد شرایط مشورت کنید تا هر گونه عوارض جانبی نامطلوب و تداخلات دارویی گانودرما را به حداقل برسانید.

آیا قارچ گانودرما عوارض دارد؟

قارچ گانودرما یک گیاه غیر سمی است و در صورتی که در دوز مناسب مصرف شود ، هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای ایجاد نمی کند. علاوه بر این گانودرما یک آداپتوژن است. آداپتوژن ها محافظت کننده عصبی ، ضد خستگی ، ضد افسردگی ، تنظیم کننده و بهبود دهنده کیفیت خواب نیز هستند. در واقع داروهای مقوی آداپتوژنیک دو طرفه هستند. این بدان معنا است که به طور خاص بدن شما را به یک وضعیت خاص مجبور نمی کنند ، زیرا قادر به افزایش و یا کاهش روندهای بدن هستند. این یک ویژگی شگفت انگیز از گانودرما است که از نظر جسمی تکرار آن در داروهای معمولی غیرممکن است. (منبع 1)

اگر از هر دارویی استفاده می کنید ، مهم است قبل از مصرف هر گونه مکمل گیاهی نظیر قهوه گانودرما یا دیگر مکمل های حاوی عصاره گانودرما ؛ در مورد هر گونه تداخلات دارویی ممکن با یک پزشک متخصص مشورت کنید. چرا که به طور طبیعی ، باید رابطه بین یک گیاه آداپتوژن دو طرفه و داروهای تک جهته با اهداف خاص و عوارض جانبی آنها مورد مشاوره و نظارت قرار بگیرند. (منبع 1)

تداخلات دارویی گانودرما چیست؟

عصاره قارچ گانودرما یک درمان ایمن و موثر برای انواع بیماری ها است. فقط قبل از شروع رژیم غذایی حاوی گانودرما بهتر است در صورت نیاز حتماً با پزشک خود مشورت کنید. همچنین بر اساس اطلاعات مندرج در این لینک ، برخی از مهم ترین تداخلات دارویی گانودرما عبارتند از:

  • داروهای کاهنده کلسترول

– از آنجا که قارچ گانودرما باعث کاهش کلسترول می شود ، بنابراین هنگام مصرف قهوه گانودرما باید به زمان مصرف داروهای کاهش  دهنده کلسترول توجه کنید.

  • داروهای کاهنده فشار خون

– گانودرما لوسیدوم فشار خون را نیز کاهش می دهد ، بنابراین اگر داروی فشار خون مصرف می کنید، در صورت مصرف قهوه گانودرما باید به زمان مصرف داروی خود توجه کنید. زیرا مصرف قارچ گانودرما همراه با داروهای ضد فشار خون می تواند فشار خون شما را خیلی کاهش دهد. تعدادی از داروهای کاهنده فشارخون عبارتند از: کاپتوپریل ، انالاپریل ، لوزارتان ، والسارتان ، دیلتیازیم ، آمیلودیپین ، هیدروکلروتیازید ، فوروزماید و غیره.

  • داروهای رقیق کننده خون

– قارچ گانودرما خون را رقیق می کند ، بنابراین اگر شما هم داروی رقیق کننده خون مصرف می کنید، قبل از مصرف قهوه گانودرما و با دیگر محصولات قارچ گانودرما باید با یک متخصص صحبت کنید.

  • داروهای مرتبط با بیماری های خود ایمنی

– اگر دارویی مصرف می کنید که بر عملکرد خود ایمنی بدن تأثیر می گذارد ، برای مصرف قهوه گانودرما باید از پزشک خود کمک بگیرید ، زیرا مواد فعال موجود در قارچ گانودرما نیز این اثرات را دارند.

  • داروهای ضد انعقاد خون

– قارچ گانودرما با داروهای ضد انعقاد خون تداخل دارد و مصرف دوز بالای قارچ گانودرما در چنین شرایطی ممکن است باعث کاهش سرعت لخته شدن خود گردد. به این ترتیب مصرف مکمل های حاوی گانودرما نظیر قهوه گانودرما در کنار داروهای ضد انعقاد خون احتمال کبودی و خونریزی فرد را افزایش می دهند. تعدادی از داروهای ضد انعقادخون عبارتند از: آسپرین ، کلوپیدوگرل (پلاویکس) ، دیکلوفناک ، ایبوپروفن ، ناپروکسن ، دالتپارین ، اناکساپرین ، هپارین ، وارفارین و غیره.

در اصل قارچ گانودرما دارای اثر رقیق کننده خون در بدن است ، بنابراین افرادی که دارای مشکلات لخته شدن خون هستند و یا از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می کنند؛ باید از مصرف محصولات حاوی عصاره قارچ آن خودداری کنند.

  • داروهای دیابت

– اگر داروهای دیابت نظیر روسیگلیتازون ، پیوگلیتازون ، گلیبوراید و غیره را استفاده می کنید ، قبل از مصرف قارچ گانودرما توصیه می شود با پزشک خود مشورت نمایید.

دیگر موارد منع مصرف قهوه گانودرما عبارتند از:

  • مصرف قهوه گانودرما به زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود.
  • مصرف قهوه گانودرما به افرادی که در پنج سال اخیر، عمل پیوند اعضا داشته اند ، توصیه نمی شود.
  • مصرف قهوه گانودرما به افرادی که آسپرین بزرگسال استفاده می کنند ، توصیه نمی شود.

عوارض جانبی موقتی مصرف گانودرما کدام است؟

طبق مطالب مندرج در این لینک برخی از عوارض جانبی گانودرما را می توان به عنوان واکنش های موقتی در نظر گرفت که خود به خود حل می شوند و ظرف چند روز فروکش می کنند بنابراین در صورت مشاهده این عوارض جای نگرانی وجود ندارد. همچنین بررسی شده است که واکنش های جدی تر مصرف قارچ گانودرما نیز به جای اینکه افراد سالم را تحت تأثیر قرار دهد ، بیشتر در افرادی که از یک بیماری مزمن جدی رنج می برند ، مشاهده می شود. حال بیایید نگاهی گذرا به واکنش های موقتی مصرف قارچ گانودرما داشته باشیم:

مصرف قارچ گانودرما برای درد مزمن معده ممکن است در واقع درد را قبل از فروکش کردن افزایش دهد. همچنین وقتی این قارچ دارویی برای سم زدایی کار می کند ، بدن شما ممکن است ابتدا خارش داشته باشد و علائم یا نقاط قرمز مانند جوش را روی پوست نشان دهد. علاوه بر این به نظر می رسد که مصرف گانودرما در ابتدا آکنه را افزایش می دهد ، اما به دلیل خاصیت سم زدایی این قارچ ، به محض خلاص شدن از سموم ، این واکنش های پوستی نیز به طور خودکار فروکش می کنند.

  • بهروز صدرارحامی
  • فروردین 15, 1400
  • 729 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!