تاثیر قارچ گانودرما بر تومورهای ریه

سرطان ریه یکی از بیماری های مزمن است که متاسفانه در صورت عدم پیشگیری یا درمان منجر به مرگ و میر زیادی در بین مبتلایان می گردد. از این رو خیلی از داروسازان به دنبال ساختن انواع داروهای طبیعی و شیمیایی برای مقابله با این بیماری هستند. با توجه به عوارض جانبی موجود در داروها و روش های درمانی بیماری سرطان ،خیلی ها به دنبال جایگزین کردن داروهای طبیعی برای درمان انواع سرطان نظیر سرطان ریه هستند. یکی از این محصولات طبیعی عصاره قارچ گانودرما است که در محصولاتی نظیر قهوه گانودرما موجود است. این گیاه صدها سال است که به عنوان یک قارچ پر خاصیت شناخته می شود. در آخرین تحقیقات صورت گرفته نیز بر روی تاثیر قارچ گانودرما بر تومورهای ریه توجه شده است. اگر قصد خرید قهوه گانودرما را دارید پیشنهاد می کنیم این مطلب را دنبال کنید.

سرطان ریه چیست؟

در میان انواع مختلف سرطان که سالانه در سراسر جهان جان افراد زیادی را می گیرد، سرطان ریه دومین سرطان شایع به شمار می رود که در اثر عوامل مختلفی همچون  ژنتیک و عوامل محیطی به وجود می آید. تقریباً ۷۵٪ تا ۸۵٪ از  انواع سرطان ریه را سرطان ریه نوع  (NSCLC) تشکیل می دهد. داروهای مختلف موجود در بازار برای درمان این نوع سرطان شامل gefitinib و erlotinib می شوند که برای افراد سیگاری موثر تر از افراد غیر سیگاری عمل می کنند و حتی استفاده از آنها ممکن است باعث بروز مشکلاتی در افراد غیر سیگاری شود. بنابراین افراد به دنبال راه حل های طبیعی جهت جایگزینی با داروهای شیمیایی پر عوارض می باشند.

یکی از این روش ها مصرف قارچ گانودرما در اشکال گوناگون نظیر قهوه گانودرما برای  پیشگیری از سرطان ریه و ایجاد مقاومت شیمیایی در برابر انواع سرطان نظیر سرطان ریه است. این قارچ نسبت به داروهای شیمیایی مذکور از عوارض جانبی کمتری برخوردار بوده و در نتیجه به عنوان یک درمان جدید برای کنترل و پیشگیری از تومورهای ریه شناخته می شود.

بررسی تاثیر قارچ گانودرما بر تومورهای ریه

مصرف قارچ گانودرما یا گیاه جاودانگی در محصولاتی نظیر کپسول ، دمنوش و قهوه گانودرما مدت هاست که به عنوان یک درمان مکمل سرطان در کنار شیمی درمانی توصیه می شود. البته قارچ گانودرما گونه های متفاوتی دارد که با توجه به خصوصیات مورفولوژیکی و آناتومیکی از یکدیگر جدا می شوند. این تفاوت ها را می توان در شکل ، اندازه، رنگ، پایه و اندازه منافذ انواع گونه های قارچ گانودرما مشاهده کرد.

 با توجه به اینکه برخی از گونه های قارچ گانودرما در درمان تومورهای ریه موثر بوده اند شناخت ترکیبات مفید این گونه ها و همینطور مصرف نوع موثر قهوه گانودرما برای درمان سرطان مهم است.

طبق تحقیقات پزشکی صورت گرفته عصاره قارچ گانودرما با  هدف قرار دادن NF-κB به تعدیل و مهار سلول های تهاجمی سرطان ریه کمک می کند. بنابراین باید گفت عصاره قارچ گانودرما  شامل ترکیبات مهم و حیاتی  برای  مقابله با سرطان  و فعالیت های ضد متاستاتیک است.

 

قهوه گانودرما سوپریم دکتربیز

ترکیبات موثر گانودرما برای پیشگیری از سرطان ریه

ترپنها، پروتئین ها ، پلی ساکاریدها، اسیدهای آمینه ، فلاونوئیدها ، آلکالوئیدها ، استروئیدها ، مانیتول و سایر ترکیبات جزئی موجود در عصاره قارچ گانودرما تنها بخشی از ترکیبات موثر گانودرما برای پیشگیری از بیماری هایی نظیر سرطان ریه هستند. علاوه بر این گانودرما از چندین ترکیب فعال زیستی تشکیل شده است که تاثیرات آنها بر روی پروتئین های مختلف سیگنالینگ سرطان مشاهده شده است. در ادامه به تاثیر برخی از این ترکیبات بر روی سرطان ریه می پردازیم:

تاثیر پلی ساکاریدها بر روی تومورهای ریه

ترکیباتی همچون ترپنها، پروتئین ها، اسید آمینه ها و همینطور ترکیبات فعال زیستی اعم از استروئیدها و مانیتول ها به عنوان مهم ترین ترکیبات موجود در قارچ گانودرما برای درمان برخی از بیماری ها نظیر سرطان محسوب می شوند. اما یکی دیگر از مهمترین خواص قارچ گانودرما برای درمان سرطان ریه ، اثرات قلیایی پلی ساکاریدهای موجود در آن است که به رشد و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. همچنین علاوه بر تقویت سیستم ایمنی ، با مصرف قهوه گانودرما یا دیگر محصولات حاوی گانودرما زیر نظر پزشک متخصص  بخش هایی اعم از ماکروفاژها نیز در بدن تقویت شده و افزایش می یابند.

تاثیر تری ترپن های بر روی تومورهای ریه

تری ترپن ها یکی دیگر از ترکیبات موثر قارچ گانودرما هستند  که روند سلولی مخصوصی را طی می کنند. تری ترپن ها قادر به فعال کردن سلول های ماکروفاژ و تحت پوشش قرار دادن سلول های nk هستند. تری ترپن ها نیز به طور کلی به افزایش سیستم ایمنی بدن در برابر حمله سلول های سرطانی و تومورهای ریه کمک می کنند.

قارچ گانودرما؛ مهارکننده آپوپتوزیس ها

آپوپتوزیس ها یک سری تغییرات مورفولوژیکی و بیوشیمیایی را شامل می شوند که در آخر تاثیر آنها به صورت داخلی و خارجی بر روی مولکول های آداپتور بدن مشاهده می شود. ترکیبات موجود در قارچ گانودرما آپوپتوزیس ها را مهار کرده و سبب مهار سیکل سلولی فاز G1 نیز می شود. در نتیجه این گیاه موجب کاهش رشد سلول های مربوط به تومورهای ریه و همینطور افزایش تولید سلول های مبارزه کننده با تومورها می شود.

افزایش سیستم ایمنی بدن با مصرف قهوه گانودرما

تاثیر قهوه گانودرما بر افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن و تاثیر قارچ گانودرما بر تومورهای ریه بر کسی پوشیده نیست. تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با انواع بیماری ها نظیر سرطان امری ضروری است. پلی ساکاریدهای موجود در قارچ گانودرما شامل دو دسته مهم هستند که دسته اول به صورت هترو گلیکان و دسته دوم نیز به شکل یک گلوکان محسوب شده که منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. از طرفی مصرف قارچ گانودرما به افزایش لنفوسیت های بی و تی نیز کمک می کند.

همچنین تفاوت های ساختاری موجود در بین پلی ساکاریدها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و در نهایت منجر به تولید آنتی بادی در بدن می گردد. ترکیبات پلی ساکارید قارچ گانودرما همچنین از تکثیر سلولی جلوگیری کرده و با مهارکننده های ایمنی نیز مقابله می کند. در قارچ گانودرما یک سری ترکیبات پروتئینی دیگری نیز موجود است که قادر به جلوگیری از تکثیر سلول های مربوط به رده های سرطان ریه می باشد.

  • بهروز صدرارحامی
  • بهمن 17, 1399
  • 425 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!