قارچ گانودرما و بیماری های خود ایمنی

قارچ گانودرما و بیماری های خود ایمنی

گانودرما لوسیدوم که با نام قارچ ریشی قرمز نیز شناخته می شود ، یکی از گیاهان دارویی ارزشمند در آسیاست که دارای خواص تقویت کننده و ضد بیماری است.  تاثیر قارچ گانودرما برای درمان بیماری های خود ایمنی توجه پزشکان زیادی را به خود جلب کرده است. به همین خاطر در این بخش به ارتباط قارچ گانودرما و بیماری های خود ایمنی و نحوه تاثیر آن بر انواع بیماری های خود ایمنی می پردازیم.

تا به امروز دانشمندان تا حد زیادی بر تجزیه و تحلیل صدها ترکیب بیو فعال منحصر به فرد موجود در گیاه گانودرما متمرکز شده اند. به طوری که هر ساله ترکیبات جدیدی از این قارچ دارویی کشف می شود و با یافتن هر کدام از آنها ، کاربردهای بهداشتی و پزشکی جدیدی در حال ظهور است. ترکیبات موجود در قارچ های گانودرما لوسیدوم بر روی قسمت های مختلفی در بدن تأثیر می گذارند و تغییرات مهمی را در سلامتی افراد ایجاد می کنند که یکی از آنها می تواند تاثیر این قارچ بر بیماری های خود ایمنی  باشد.

شایان ذکر است قارچ گانودرما به دلیل سفتی و طعم تلخش معمولاً به عنوان یک عصاره ارزشمند در تولید برخی از انواع نوشیدنی ها همچون چای و قهوه استفاده می شود. شما می توانید همین الان قهوه گانودرما را از فروشگاه اریگانوم تهیه نمایید. برای اطلاع از قیمت قهوه گانودرما بر روی محصولات فروشگاه کلیک کنید.

بیماری خود ایمنی چیست؟

بیماری خودایمنی نتیجه حمله سیستم ایمنی بدن به اندام ها و بافت های سالم بدن است زیرا نمی تواند به درستی سلول های خوب را با سلول های مضر مانند ویروس ها ، باکتری ها و سایر عوامل بیماری زای مهاجم تشخیص دهد. نتیجه آن تخریب و اختلال در عملکرد برخی از بافت های بدن است.

بدن ما دارای یک سیستم ایمنی است که از یک شبکه پیچیده از سلول ها و اندام های خاص تشکیل شده است و از بدن در برابر میکروب ها و سایر مهاجمان خارجی دفاع می کند. در هسته سیستم ایمنی بدن توانایی تشخیص تفاوت بین خود و غیر خود وجود دارد. اما یک نقص می تواند توانایی بدن را برای تشخیص تفاوت بین خود و غیر خود بگیرد. وقتی این اتفاق می افتد ، بدن آنتی بادی ایجاد می کند که به اشتباه به سلول های طبیعی حمله می کنند. در همان زمان، سلول های خاصی به نام سلول های T نیز قادر به انجام وظیفه خود در جهت حفظ سیستم ایمنی بدن نیستند. نتیجه آن یک حمله نادرست به بدن خودتان است که منجر به بیماری های خود ایمنی می شود.

اینکه کدام یک از اعضای بدن تحت تأثیر این اختلال قرار می گیرند به نوع بیماری خود ایمنی شما بستگی دارد. در بیماری های خود ایمنی تقریباً هر قسمت از بدن مانند قلب ، مغز ، اعصاب ، عضلات ، پوست ، چشم ها ، مفاصل ، ریه ها ، کلیه ها ، غدد ، دستگاه گوارش و رگ های خونی می توانند درگیر شوند. برای ارزیابی وضعیت فرد مشکوک به بیماری خودایمنی ، اغلب از ترکیب آزمایشات و بررسی علائم و معاینات بدنی استفاده می شود. برای یک تشخیص دقیق ، معمولا به آزمایشات متعددی نیاز است. این آزمایشات می تواند در تشخیص زودهنگام و ارزیابی شدت بیماری خودایمنی مفید باشد.

برخی از بیماری های خود ایمنی شایع کدامند؟

در حالی که بسیاری از بیماری های عفونی اساساً در طول قرن گذشته ریشه کن یا کنترل شده اند ، متاسفانه طبق آمارها بیماری های خودایمنی در حال افزایش است. علت این امر می تواند تا حدی به خاطر عدم درک ما از این بیماری ها باشد. البته علم پزشکی این روزها توانایی خود را در تشخیص آنها بهبود بخشیده است. اما با این حال تشخیص بسیاری از اختلالات خود ایمنی بسیار دشوار است و مبتلایان را برای مدت طولانی ناامید می سازد. تقریباً 80 بیماری وجود دارد که خود ایمنی محسوب می شوند و حتی انتظار می رود که این تعداد در طی سال های آینده بیشتر شود. در اینجا فقط برخی از بیماری های رایجی که در گروه خود ایمنی قرار می گیرند اشاره می کنیم:

  • دیابت نوع 1
  • لوپوس
  • بیماری سلیاک
  • بیماری های التهابی روده (کرون ، کولیت اولسراتیو)
  • روماتیسم مفصلی
  • پسوریازیس
  • بیماری میاستنی گراویس
  • اسکلروز چندگانه یا ام اس و …

در حالی که داروهایی وجود دارند که می توانند به درمان علائم بیماری خود ایمنی کمک کنند ، اما آنها به طور معمول با عوارض جانبی جدی همراه هستند. برای مقابله واقعی با این سندرم باید از ریشه مشکل را برطرف کرد ، که قطعا نیاز به یک رویکرد جامع تر دارد.

قارچ ریشی پاسخ خود ایمنی بدن را متعادل می کند

عصاره گانودرما موجود در قهوه گانودرما به عنوان یک تعدیل کننده طبیعی سیستم ایمنی بدن شناخته می شود. این بدان معنی است که به تعادل سیستم ایمنی بدن کمک کرده و از توانایی بدن در واکنش به استرس ، التهاب و تغییر پشتیبانی می کند.

گانودرما هزاران سال است که توسط پزشکان طب چینی برای تقویت مقاومت بدن و تحکیم وضعیت بیماران استفاده می شود. با این حال ، دانش جدیدتر به ما کمک کرده است تا یاد بگیریم که این قارچ چگونه این کار را انجام می دهد ، بر اساس کشف محققان ، چندین ترکیب دارویی در گانودرما ، از جمله پلی ساکاریدها و اسیدهای گانودریک وجود دارد که در ارتباط با کنترل بیماری خودایمنی موثر است. برای اطلاع از قیمت قهوه گانودرما و خرید آن کلیک کنید.

  • پلی ساکاریدها

مشخص شده است که پلی ساکاریدهای موجود در قارچ ریشی سیستم ایمنی بدن را تعدیل می کنند به طوری که در مقابل حمله مهاجمان خارجی مانند باکتری ها و ویروس ها واکنش موثرتری نشان دهد ، این ترکیبات همچنین باعث آرامش سیستم ایمنی بیش از حد فعال نیز می شود که جلوی حمله به سلول های سالم خود را می گیرد.

  • اسیدهای گانودریک

اسیدهای گانودریک موجود در این قارچ به طور معجزه آسا به کاهش سرعت ترشح هیستامین ، بهبود جریان اکسیژن و تقویت عملکرد کبد کمک کرده و از این طریق با بیماری های سیستم ایمنی بیش فعال از جمله آلرژی ها مبارزه می کند.

بنابراین ، چه سیستم ایمنی بدن شما عملکرد ضعیفی داشته باشد و چه عملکردی بیش از حد ، نشان داده شده است که گانودرما به تنظیم دقیق عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند و آن را به تعادل می رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول مناسب جهت کنترل بیماری های خودایمنی با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید. همچنین برای اطلاع از قیمت قهوه گانودرما و انواع محصولات گانودرما به صفحه فروشگاه اینترنتی ما مراجعه کنید.

منابع : https://mikei.ca/en/articles/Reishi-and-Autoimmune-Disease.html

  • بهروز صدرارحامی
  • اسفند 19, 1399
  • 433 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!